jejak kasih 2 sahabat...

on Tuesday, April 7, 2009

KAWAN merupakan benda yang paling berharga di dunia ini.kalau kita tiada kawan apakah ertinya hidup di dunia ini keseorangan.

nak dijadikan cerita terjadilah satu jejak kasih antara dua sahabat yang berjauhan....



kawan ku ni dah lama menghilang setelah dia melanjutkan pelajaran ke luar negara."KAMI" cuba untuk menghubungi dia tetapi hampa..maka kami pun berpendapat"mungkin dia ni dah sombong ngan kita kot..takpelah kita ucapkan selamat tinggal kat dia..I'ALLAH dia akan contact kita balik nanti..


SETAHUN KEMUDIAN........

kala petang menjengah diri,diriku yang baru balik dari universiti.terasa penat diri ni dan badan pula dibasahi dengan titisan keringat yang amat merimaskan.
namun aku tetap membuka labtop ku dan on" my ym"
tiba2 ada id baru add ak..dan dia pun terus tegur aku.ni sape ni??ak bertanya.rupa2nye dia adalah kawan yang sekian lama kami tidak dapat hubungi.
BELIAU ADALAH MOHD TARMIZI A.K.A MIJI(MY CLASSMATE)
"ko miji dah sampai kat korea ko sombong kan"



  1. mohd tarmizi bin bakry nama diberi merupakan my classmate kat sambest 5 farabi..
  2. dia ni ketua pelajar dan ketua badar kat sambest(haha jgn x caya ak ade kawan ketua badar)
  3. aku dulu mase f4 tak penah tegur dia pun sebab kami tak rapat..itupun bila dia sekelas dengan aku barulah ak berkawan dengan dia...haha jangan marah miji..
  4. miji ni seorang yang tak penah aku tengok dia marah..sekali pun x penah tengok dia meninggikan suara(baik miji ni..leh jadi calon menantu)



  • sekarang ni miji melanjutkan pelajaran kat korea selatan..(jeles ak ngan ko miji)
  • miji sebenarnya power giler arab dan dia nak sgt sambung kat negara arab ni..
  • penah sekali kami masa kat f5 tak bertegur sapa untuk beberapa bulan lamanya kerana satu perkara yang bodoh sekali..(itupun aku tegur dia balik kalau tak dia taknak tegur padah dia yang salah...haha)







sebenarnya ukhuwah yang kita bina walaupun tidaklah selama mana tapi ia tetap akan berkekalan selama2nya...aku merindukan kawan seperti ko yang banyak berikan tunjuk ajar kepada aku.semoga kita akan berjumpa kat malaysia nanti masa summer nanti..

UNTUK KAWAN2 AK 5 FARABI YANG LAIN SEMOGA UKHUWAH KITA TETAP BERTERUSAN DAN BERKEKALAN UNTUK SELAMA2NYA...AK MISS U GUYS SO MUCHHHHH!!!!!
  • AZIM ISA(MAGHRIBI)
  • ADIB SALEH(UTM SKUDAI)
  • PAAN (AUSSIE)
  • SHAFIQ(RUSIA)
  • AMAR ALL BAKRY N AKU (MESIR)

*SEMOGA KITA AKAN MENJADI INSAN YANG BERGUNA UNTUK MASA HADAPAN DEMI AGAMA NEGARA DAN BANGSA...

6 comments:

cokobong said...

huhu~~

i am sweating hardly in this coldness dude!

aku dlu ketua badar!
i am legend!

ijud ni kuat emo..korg jgn kaco de lebey2 nnt de mengamok.

btw...
trimas2x

nnt ak tulis tentang hikayat al-qerk lak.

exbadar^.^ said...

0.0 adakah tarmizi bertambah dr segi antero-posterior diameternye atau dr segi kelebarannye?? n tahniah mr tam coz uve grown alot of hair!! XD

[MH] said...

dia ni sekola sama ngn aku dulu..mcm mana la aku boleh tak teringat langsung pasal die..
padahal sama2 jadi pengawas..

aiseh

azim said...

comel giler miji skang..
badan makin comel..
pipi makin gebu..
ehehehhe...

karim abduh said...

fark ah ajimuda.....(sukati ko ah jud nk approve ke x)

Mohd Firdaus bin Shafie said...

pe cite kwn2 ni
wt aku nk balik msia je

btw sori aku guna japanese 4 the latest post
title tu maksudnye
'kpd org yg sgt pntg-ibu'